LET DADDY LOVE YOU!

MARCO PAJARI

+358 40 540 9930

TERO NAPPARI

+358 50 532 4001

HANNA RAATIKAINEN

+358 400 883 316

Tampere office

Koskikatu 7 A 6, 33100 Tampere
Y-TUNNUS (VAT): 2109365-6

Helsinki office

Korkeavuorenkatu 30, 00130 Helsinki
Y-TUNNUS (VAT): 2109365-6

Tervetuloa Daddyn duuniarkistoon!

Sitten vuoden 2007 on ehtinyt sattua ja tapahtua kaikenlaista…

Citec – so good we branded it twice

Opinion polls, workshops, phone surveys… Daddy went the whole nine yards when creating a new brand message for Citec in close cooperation with Citec’s executive level leaders. Daddy also sourced select members of staff and some key customers to achieve the most appropriate tone of voice for the company that specializes in multi-discipline engineering and information management services to the Energy and Power industry and other technology-dependent industries. Expertise with Passion describes the skills and attitude that sets Citec apart from its competitors.

The new theme continues Daddy’s previous branding collaboration with Citec. Just a few years ago, the company was significantly smaller and provided less comprehensive services in two distinctly different service areas. “Our customer is the star, we do the stunts” declared the positioning of Citec at the time. Now the message was further emphasised by creating a set of brand images with perfectly executed stunts for marketing purposes.

Intohimoista brändäystä!

Case Citec kuva 1

Citecin aiemman brändäyksen jälkeen yrityksen koko on muutamassa vuodessa tuplaantunut yli tuhanteen henkilöön ja palvelutarjooma oleellisesti laajentunut. Daddy kutsuttiin jälleen mukaan hiomaan uutta kärkeä, jolla Citec viestii kansainväliselle asiakaskunnalleen.

Expertise with Passion kiteyttää Citecin roolin toimialalla. Ytimekäs slogan yhdistää asiantuntijuuden intohimoon, joka pitää sekä kokeneet että tuoreet citeciläiset alati liikkeessä. Bränditeeman visualisoinnissa haluttiin tuoda esille myös tietty kepeys, joka kuuluu erottamattomasti yrityksen myönteiseen asenteeseen.

“Olemme tyytyväisiä tapaan jolla Daddy fasilitoi suunnitteluprosessin. Saimme osallistettua kiireisiä ihmisiä brändäysprosessiin ja silti keskityttyä samaan aikaan omaan ydinliiketoimintaamme.”

-Michael Smirnoff, Citecin globaali markkinointi- ja viestintäjohtaja

Citec case 6

Yhdessä hyvä tulee

Projektin aluksi Daddy selvitti sähköpostihaastatteluin kuinka citeciläisten tarjooma ja heidän asiakkaidensa kysyntä kohtaavat. Samalla tarkistettiin entisen brändiviestin toimivuus. Tuloksia puitiin yhdessä Citecin ylimmän johdon ja Daddyn työpajoissa.
Näillä eväillä Daddy kehitti vaihtoehtoisia konsepteja joilla Citec saattaisi itsestään viestiä. Finalistit esiteltiin muutamalle kansainväliselle avainasiakkaalle ja Daddy keräsi kommentit puhelinhaastatteluin.

Citec case 7

Brändäyksen evoluutio

Citec case kuva 2

Maalla, merellä ja ilmassa

Citecin palveluvalikoimaan kuuluivat sekä tiedonhallinta- että insinööripalvelut jo silloin kun he aloittivat ensimmäistä kertaa yhteistyön Daddyn perustajatiimin kanssa. Näiden toisistaan eroavien palveluiden markkinointiin kaivattiin yhdistävää kattoteemaa. Daddy oivalsi, että kummassakin tapauksessa citeciläiset ovat kuin stuntteja, jotka tekevät tähtinäyttelijän hankalat mutta välttämättömät työt. Tästä syntyi konsepti ”Our customer is the star, we do the stunts”.

Asiakkaat ottivat tarinan oitis omakseen. Kyytipojaksi Daddy suunnitteli ja teetti Citecille myös brändikuvasarjat, joissa citeciläiset kunnostautuvat huolella temppunsa suunnittelevina huimapäinä.

Maistiaisia kuvauksista Espanjan Murcian La Panocha-vuorelta löytyy Daddyn Flickr-sivuilta.

Citec logo

Citec-yhtiöiden nykyinen henkilöstömäärä on noin 1100 ja vuoden 2011 liikevaihto oli noin 58 milj. €. Teknisen suunnittelurityksen pääkonttori sijaitsee Vaasassa ja toimipisteitä on muualla Suomessa, Ruotsissa, Englannissa, Ranskassa, Saksassa, Venäjällä ja Intiassa.

Citec case kuva 5

Citec case kuva 4

Citec case kuva 3