Parhaat bränditarinat muistetaan niiden päähenkilöistä

Parhaat bränditarinat muistetaan niiden päähenkilöistä.

Brändihahmot tuovat viestiisi eloa ja inhimillisyyttä

Brändihahmo toimii markkinointiviestin erottuvana ja tunnistettavana sanansaattajana. Olipa kyseessä supersankari, villi vekara tai robottikoira, leipoo onnistunut hahmo brändiin lisää kiinnostavaa tarinaa, inhimillisyyttä ja läheisyyttä.

Daddy on historiansa aikana kätilöinyt useita brändihahmoja, jotka ovat seikkailleet menestyksekkäästi eri toimialoilla ja kanavissa. Tässä niistä muutama esimerkki.

Asiakas
Metso Automation, Anvia, Maantie Trans, KPO

Tehtävä
Tee brändistämme helpostilähestyttävä!

Keinot
Brändihahmo, brändimaskotti, 3D, animointi, 2D, käsinpiirtäminen

Anvian brändihahmo

Anvia – hovimestari, joka rullaluisteli yleisönsä sydämiin

Täyden palvelun vies­tintätekno­lo­gia­ta­lo Anvia (nykyisin Elisa) halusi kertoa kodin viih­de- ja turva­pal­ve­luistaan tavanomaista erottuvammin.

Viestinviejäksi kehitettiin oma hovi­mes­ta­ri-hahmo, joka palveli Anvian asiak­kai­ta suurel­la sydämellä ja ammat­ti­tai­dolla. Brändihahmo rullaluisteli menestyksekkäästi mm. yrityksen tv- ja lehtimainontaan, online-markkinointiin ja myynnin tukimateriaaleihin. Hovimestarin tv-mainonta palkittiin jopa kahdesti peräkkäin MTV:n vuoden parhaa­na alues­pot­ti­na.

Anvian brändihahmo

Maantie Trans – yliluonnollinen tulee todeksi

Maantie Trans on monipuolinen kuljetusalan yritys, joka lupaa asiakkailleen yliluonnollisen hyvää palvelua. Näin paranormaali lupauksen välittämiseen vaadittiin jotakin spesiaalia.

Daddy suunnitteli tajunnan rajat ylittävän brändihahmon, jonka 3DArts toteutti animaatiokelpoiseen muotoon. Hahmo sijoitettiin jännittävään 3D-mallinnettuun ympäristöön, ja Daddy loi vielä inhouse-tuotantona markkinointiin hauskan ikoniperheen. 3D-visualisointien lisäksi Daddy toteutti Maantie Transille brändin lupauksen, tarinan ja ilmeen mukaisen verkkosivuston. Kerrassaan yliluonnollisen mukava projekti!

Metso – kapteeni, josta syntyi kultti

Metson markkinoinnin keulakuvana seikkaili aikanaan maailmanlaajuista mainetta niittänyt Prosessikapteeni. Hahmo edus­ti Metson asiak­kai­ta, fiksu­ja proses­si­teol­li­suu­den ammat­ti­lai­sia, jotka käyttivät Metson huipputuot­tei­ta ja palveluja.

Prosessikapteeni ratkoi tuotannon haasteita mm. alan ammattilehtien sarjakuvamuotoisissa ilmoituksissa. Tarinat saavuttivat huomioarvotutkimuksissa huikeita tuloksia ja aktivoivat kohderyhmää poikkeuksellisin tavoin. Esimerkkinä vaikkapa erään ranskalaisen tehtaan valvomo, jonka henkilökunta näytteli itse jokaisen uuden sarjakuvailmoituksen tarinan työpaikallaan. Jokseenkin sitouttavaa printtimainontaa, vai mitä?

KPO – ammattilaiset asialla

Brändihahmoja tai -maskotit ovat luoneet erottuvuutta ja vahvistaneet muistijälkeä myös Osuuskauppa KPO:n markkinoinnissa. Daddyn KPO:lle toteuttamia hahmoja on hyödynnetty esimerkiksi autokaupan ja autohuollon viestinnässä sekä alueellisessa Osuuskauppa-vaalimainonnassa.

THEY’RE GRRREAT! – sanoi Tony the Tiger

Suutarin lapsillakin on toisinaan kengät! Jo yritystoiminnan alkumetreillä synnytetty Daddyn oma brändihahmotrio on edelleen voimissaan. Kun hahmoja käytetään pitkään ja johdonmukaisesti, niistä tulee asiakkaille tuttuja, jatkuvuutta ilmentäviä kavereita. Hyvää mallia antavat mm. vuonna 1894 yleisölle esitelty Michelin-ukko Bibendum sekä vuodesta 1952 murojen seassa murissut Toni Tiikeri. Erottuva ja ajaton keulakuva voisi antaa lisäpotkua sinunkin brändisi markkinointiin!

Some seriously
good shit!

Daddy Finland

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.