Brändin rakentaminen naiselliseen tapaan

Nomai päätti keväällä 2019 tuoda markkinoille uudenlaisen kestokuukautissuojan. Daddy kutsuttiin rakentamaan kuukuppituotteen brändiä jo tuotekehitysvaiheessa, josta yhteistyö jatkui tuotteen lanseeraukseen ja sisältömarkkinointiin.

Asiakas
Nomai

Tehtävä
Brändää ja lanseeraa kuukuppi!

Keinot
Brändin rakentaminen, lanseerausmarkkinointi, verkkosivusto, sisältömarkkinointi 

Yksinkertaisesti ylivoimainen brändi

Nomai on markkinoiden ainoa gynekologin suunnittelema kuukuppi. Tämä näkyy sekä ainutlaatuisena, naisen anatomiaa mukailevana muotoiluna sekä ylivoimaisena käyttömukavuutena. Daddy kiteytti nämä ennennäkemättömät ominaisuudet sloganeiksi ”Yksinkertaisesti ylivoimainen” sekä “Simply superb, period.” Myös kuukupin visuaalinen ilme suunniteltiin korkean laadun ja designin hengessä.

Verkkosivusto täynnä tietoa naisterveydestä

Tuotteen tärkein markkinointikanava on verkkosivusto, joka toimii myös verkkokauppana. Sen suunnittelun avainasioita olivat selkeä käyttökokemus, ostamisen helppous ja kiinnostava sisältö. Sivuston orgaaninen löydettävyys varmistettiin tietenkin hakukoneoptimoinnilla.

Lanseeraus­markki­noinnilla suuren yleisön tietoisuuteen

Lanseerauksessa päätettiin keskittyä sosiaalisen median kanaviin sekä Googlen maksettuun mainontaan. Naisellista ilosanomaa kutsuttiin julistamaan some-influenssereita kuten Lotta Harala, Anne Kukkohovi ja laulaja-lauluntekijä Ilta.

Sisältömarkkinointia, josta Googlekin tykkäsi

Olennainen lanseerauskeino oli sisältömarkkinointi, jota lähdettiin toteuttamaan Daddyn systemaattisella suunnitelmalla. Nomain verkkosivustolla julkaistiin viikottain naisterveyttä käsitteleviä artikkeleita, tuotejuttuja ja käyttäjäkokemuksia. Julkaisut nostettiin esiin myös Nomain somekanavissa. Laadukkaan hakukoneoptimoinnin sekä sisältö- ja somemarkkinoinnin ansiosta Nomain sivusto nousikin Googlessa paraatipaikoille.

Nonna Heinonen esittelee kuukuppia

Kokeile kerran kuussa!

Daddyn oli monestakin syystä helppo innostua Nomai-kuukupista. Suomessa suunniteltu ja valmistettu tuote on laadukas, luotettava ja miellyttävä paitsi käyttäjälleen, myös ympäristölle!

Tervemenoa ostoksille!

Tero Nappari, Partner, Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.