Your brand is everything!

Brändin rakentaminen on asia, johon menestyjät ovat panostaneet huolellisesti. Hätähousujen hommaa tämä ei kuitenkaan ole, sillä brändiä ei rakenneta yhdessä yössä. Tarina herää henkiin vasta kun se tavoittaa yleisönsä ja onnistuu imeytymään vastaanottajansa ihon alle.

Daddy tunnetaan ehkä parhaiten juuri brändinrakennusosaamisestaan. Sytymme kaikenlaisista brändäysprojekteista – sellaisista, joissa rakennustyöt aloitetaan aivan nollasta, kuin niistäkin joissa vanha jalostetaan uudenlaiseksi. Vuosien saatossa olemme hioneet useiden yritysten brändeistä timantteja ja kietoneet ne käärepapereihin, jotka yleisö on himoinnut päästä repimään auki.

Miksi myös sinä et ryhtyisi menestymään?

Asiakas
Nomai, OTSO, Sadex, Funpark, Ikaalisten Matkatoimisto

Tehtävä
Synnytä meidät!

Keinot
Brändin rakentaminen, visuaalinen ilme, slogan, bränditarina

Nomai – kuukuppien kuningatar

Nomai päätti tuoda markkinoille keväällä 2019 uudenlaisen, gynekologin suunnitteleman kestokuukautissuojan, jonka brändin rakentamiseen, lanseeraukseen ja sisältömarkkinointiin se pyysi Daddyltä apua.

Daddy otti uuden kuukupin brändinrakennushankkeen sydämen asiakseen ja osallistui tuotteen synnytykseen heti sen tuotekehitysvaiheesta alkaen. Brändinrakennusprojektin yhteydessä Nomaille syntyi paitsi brändi-identiteetti, myös verkkosivusto ja verkkokauppa, tuotepakkaukset, esitteet, sisältömarkkinointi­strategia, some-strategia ja luultavasti paljon muutakin, mitä emme enää muista.

OTSO – peto metsässä ja paljon muuta

Daddy ja OTSO paiskasivat ensimmäisen kerran tassua jo vuonna 2013, kun OTSO lähti irtautumaan Suomen Metsäkeskuksesta omaksi liiketoimintayhtiökseen. Daddy sai tuolloin tehtäväkseen rakentaa OTSO:lle brändi-identiteetin, joka tultaisiin taatusti toimialalla huomaamaan. Ja kyllähän OTSO:n brändinrakennushanke sitten olikin aivan omaa luokkaansa. Perinteisten visuaalisten ja verbaalisten elementtien lisäksi OTSO:n brändiä maustettiin lanseerausvaiheessa muun muassa maailmanhistorian ensimmäisellä sahasinfonialla sekä augmented reality -teknologialla.

OTSO elää läheisessä vuorovaikutuksessa suomalaisen metsäteollisuuden kanssa ja kehittyy sen mukana. Vuonna 2019 OTSO:n ensimmäinen slogan ”Peto metsässä” sai väistyä uuden, tiiviimmin ajassa kiinni olevan brändikiteytyksen myötä. Tänä päivänä OTSO:n lupaus suomalaisille metsänomistajille on: ”Teemme metsistä menestystarinoita”.

Mainostoimisto Daddyn toteuttama Sadex-kuva

Sadex – brändinkirkastusta koko rahalla, kiitos!

Laadukkaita sadevesijärjestelmiä sekä kattoturva- ja tikastuotteita myyvä Sadex pisti Daddyn notkeuden brändinkirkastusprojektin aikana mukavalla tavalla koetukselle.

Koska yrityksessä oltiin sitä mieltä, ettei brändi ole pelkkää kaunista käärepaperia ja päräyttäviä sloganeita, pistettiin brändin uudistamisen yhteydessä kertarysäyksellä kuntoon myös yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa.

Brändinkirkastusprojektin aikana tahdottiin myös tarkistaa, miten Sadex oikeassa elämässä kohtaa asiakkaansa eri ostopolun vaiheissa. Tästähän päästiin tietenkin selville Daddyn luotsaaman palvelumuotoiluprojektin avulla.

Funpark – brändää huvipuisto!

Daddyn historiankirjoista löytyy myös hanke, jonka aikana rakennettiin brändiä huvipuistolle. Aikoinaan pohjoismaiden suurimmaksi mainittu sisähuvipuisto Funpark avattiin Lempäälän Ideaparkiin kesäkuussa 2012, ja avajaisia edelsi Daddyn päämajalla yksi sen historian huvittavimmista parista kuukaudesta.

Toimeksiantovaiheessa huvipuistolla oli jo nimi. Kaikki muu annettiin Daddyn käsiin. Projektin aikana puistolle syntyi slogan, visuaalinen ilme, laitenimistö, webbisivusto, ulkomainontaa, lehtimainontaa, tv-mainontaa, radiomainontaa jne jne…

Projekti oli yksi Daddyn mieleenpainuvimmista, sillä sen aikana päästiin käytännössä toteamaan miten moninaista brändin rakentaminen voi parhaimmillaan olla. Ja miten voimakkaaksi viesti voi muotoutua kun sitä tuetaan riittävän monessa eri ympäristössä.

Ikaalisten Matkatoimisto – paras tapa vaihtaa vapaalle!

Myös Ikaalisten Matkatoimiston brändi on Daddyn käsialaa. Brändinrakennusprojektin aikana monien tuntemalle matkailuyritykselle synnytettiin uusi logo, visuaalinen ilme sekä slogan ”Paras tapa vaihtaa vapaalle”.

Kuten niin moneen kertaan on todettu, brändi herää henkiin vasta kun se jalkautetaan kohderyhmänsä keskuuteen. Ikaalisten Matkatoimisto tulee taatusti huomatuksi, etenkin silloin kun se kuljettaa bussilasteittain matkailijoita riemukkaille lomareissuille. Matkatoimiston bussit on nimittäin teipattu Daddyn ideoimana tavalla, joka varmuudella kiinnittää liikenteessä huomiota.

Ideapark – sanan ja kuvan symbioosi

Kun kauppakeskuksesta löytyy yli 200 liikettä, kahvilaa ja ravintolaa, asettaa se haasteita myös markkinointiviestinnän ulkoasulle. Daddy rakensi takavuosina Ideaparkin kauppakeskusilmoittelulle yhtenäiset, sanan ja kuvan liitolla hauskasti leikittelevät visuaaliset raamit. Sama visuaalinen ilme vietiin myös Ideaparkin ulkomainontaan. Hykerryttävin osa Ideaparkille tehtyä kokonaiskonseptia oli kineettistä typografiaa mukaileva TV-mainos, jossa niputettiin räpin voimin koko kauppakeskuksen tarjonta 30 sekunnin mittaiseksi tarinaksi.

Onnistunut spotti taipui myös Ideaparkin radio- ja tapahtumamainontaan. Mitä opimme tästä? Suunnittele hyvin ja hyödyt panostuksestasi ehkä enemmän kuin ennalta arvasitkaan.

Saammeko polkaista
sinutkin käyntiin?

Daddy Finland
Marco Pajari - Partner - Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.