Brändin rakentaminen on bisneksen kivijalka

Brändin rakentaminen erottaa menestyjät päiväperhoista. Se on pitkäjänteistä puurtamista, mutta palkintona syntyy vastaanottajan ihon alle imeytyvä tarina – kauniin ystävyyden alku.

Daddy syttyy kaikenlaisista brändäysprojekteista – joskus rakennustyöt aloitetaan tyhjältä pöydältä, joskus vanhaa jalostetaan uudenlaiseksi. Haluamme seuloa esiin sinunkin tuotteesi tai palvelusi ytimen ja kietoa sen käärepapereihin, joihin yleisö tarraa kuin lapsilauma jouluaattona.

Mikset sinäkin ryhtyisi menestyjäksi?

Asiakas
Nomai, OTSO, Sadex, Funpark, Ikaalisten Matkatoimisto

Tehtävä
Synnytä meidät!

Keinot
Brändin rakentaminen, visuaalinen ilme, slogan, bränditarina

Nomai – kuukuppien kuningatar

Nomai päätti keväällä 2019 tuoda markkinoille uudenlaisen kestokuukautissuojan. Daddy kutsuttiin rakentamaan kuukuppituotteen brändiä jo tuotekehitysvaiheessa, josta yhteistyö jatkui tuotteen lanseeraukseen ja sisältömarkkinointiin.

Työn aluksi Nomaille määriteltiin brändi-identiteetti ja luotiin sitä vastaavat sloganit sekä visuaalinen ilme. Brändi kuitenkin herää eloon vasta kosketuksissa kohderyhmiin. Nomain tapauksessa tuota kontaktia varten suunniteltiin muun muassa verkkosivusto ja verkkokauppa, tuotepakkaukset, esitteet, sisältömarkkinointi­strategia ja somestrategia.

OTSO – peto metsässä ja paljon muuta

Daddy ja OTSO paiskasivat ensimmäisen kerran tassua jo vuonna 2013. Asiakas oli irtautumassa Suomen Metsäkeskuksesta omaksi liiketoimintayhtiökseen ja tarvitsi brändi-identiteetin, joka erottuisi toimialalla edukseen.

Brändäysprojektissa asiakkaan lähtökohtiin ja toimialaan syvennyttiin laajoillla taustatiedoilla, workshopeilla ja alaa tuntevan tutkijan kuulemisella. Daddy analysoi kaiken kuulemansa ja loi metsän kuninkaan arvolle sopivan OTSO-identiteetin sekä sitä vastaavat verbaaliset ja visuaaliset elementit.

OTSO elää ja kehittyy suomalaisen metsäteollisuuden muutosten mukana. Siksi brändiä päivitetään tarpeen mukaan ja esimerkiksi alkuperäinen slogan ”Peto metsässä”” on sittemmin vaihtunut uuteen ajanmukaisempaan lupaukseen: ”Teemme metsistä menestystarinoita”.

Mainostoimisto Daddyn toteuttama Sadex-kuva

Sadex – brändinkirkastusta koko rahalla, kiitos!

Laadukkaita sadevesijärjestelmiä sekä kattoturva- ja tikastuotteita myyvä Sadex pisti Daddyn notkeuden mukavalla tavalla koetukselle.

Yhteistyö alkoi brändinkirkastuksella, jossa Sadexille luotiin mm. tunteita herättävä ”Antaa sataa!” -slogan ja bränditarina. Jotta brändi välittyisi kohderyhmille kattavasti, laitettiin kertarysäyksellä kuntoon myös yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa. Lisäksi Daddyn toteutti palvelumuotoiluprojektin, jonka yhteydessä selvitettiin miten Sadex kohtaa asiakkaansa ostopolun eri vaiheissa.

Ikaalisten Matkatoimisto – paras tapa vaihtaa vapaalle!

Myös Ikaalisten Matkatoimiston brändi on Daddyn käsialaa. Brändinrakennusprojektissa matkailuyritykselle luotiin uusi logo, visuaalinen ilme sekä slogan ”Paras tapa vaihtaa vapaalle”.

Brändi ei ole brändi ilman näkyvyyttä! Onneksi Ikaalisten Matkatoimisto huomataan taatusti myös silloin, kun se on työn touhussa tien päällä. Matkatoimiston busseja koristavat nimittäin Daddyn ideoimat lievästi sanoen huomiota herättävät teippaukset.

Ideapark – sanan ja kuvan symbioosi

Kun kauppakeskuksessa on yli 200 liikettä, kahvilaa ja ravintolaa, asettaa se haasteita myös markkinointiviestinnän ulkoasulle.

Daddy rakensi takavuosina Ideaparkin kauppakeskusilmoittelulle yhtenäisen hauskan visuaalisen ilmeen, joka vietiin myös ulkomainontaan. Ideaparkille tehtyyn kokonaiskonseptiin sisältyi myös kineettistä typografiaa mukaileva TV-mainos, jossa sen koko tarjonta räpättiin 30 sekunnin pakettiin. Onnistunutta spottia hyödynnettiin myös radio- ja tapahtumamainonnassa. Hyvin suunniteltu taipuu moneen ja panostuksesta saa irti enemmän!

Saammeko polkaista
sinutkin käyntiin?

Daddy Finland
Marco Pajari - Partner - Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.