Your brand is everything!

Brändin rakentaminen on asia, johon menestyjät panostavat. Hätähousujen hommaa tämä ei kuitenkaan ole, sillä brändiä ei rakenneta yhdessä yössä. Tarina herää henkiin vasta kun se tavoittaa yleisönsä ja onnistuu imeytymään vastaanottajansa ihon alle.

Daddy tunnetaan ehkä parhaiten juuri brändinrakennusosaamisestaan. Sytymme kaikenlaisista brändäysprojekteista – sellaisista, joissa rakennustyöt aloitetaan aivan nollasta, ja niistä, joissa vanha jalostetaan uudenlaiseksi. Vuosien saatossa olemme hioneet useiden yritysten brändeistä timantteja ja kietoneet ne käärepapereihin, jotka yleisö on himoinnut päästä repimään auki.

Mikset sinäkin ryhtyisi menestyjäksi?

Asiakas
Nomai, OTSO, Sadex, Funpark, Ikaalisten Matkatoimisto

Tehtävä
Synnytä meidät!

Keinot
Brändin rakentaminen, visuaalinen ilme, slogan, bränditarina

Nomai – kuukuppien kuningatar

Nomai päätti tuoda markkinoille keväällä 2019 uudenlaisen, gynekologin suunnitteleman kestokuukautissuojan, jonka brändin rakentamiseen, lanseeraukseen ja sisältömarkkinointiin se pyysi Daddyltä apua.

Daddy otti uuden kuukupin brändinrakennushankkeen sydämen asiakseen ja osallistui tuotteen synnytykseen heti sen tuotekehitysvaiheesta alkaen. Brändinrakennusprojektin yhteydessä Nomaille syntyi paitsi brändi-identiteetti, myös verkkosivusto ja verkkokauppa, tuotepakkaukset, esitteet, sisältömarkkinointi­strategia, some-strategia ja luultavasti paljon muutakin, mitä emme enää muista.

OTSO – peto metsässä ja paljon muuta

Daddy ja OTSO paiskasivat ensimmäisen kerran tassua jo vuonna 2013, kun OTSO lähti irtautumaan Suomen Metsäkeskuksesta omaksi liiketoimintayhtiökseen. Daddy sai tuolloin tehtäväkseen rakentaa OTSO:lle brändi-identiteetin, joka tultaisiin taatusti huomaamaan. Ja kyllähän OTSO:n brändinrakennushanke sitten olikin aivan omaa luokkaansa. Perinteisten visuaalisten ja verbaalisten elementtien lisäksi OTSO:n brändiä maustettiin lanseerausvaiheessa muun muassa maailmanhistorian ensimmäisellä sahasinfonialla sekä augmented reality -teknologialla.

OTSO elää läheisessä vuorovaikutuksessa suomalaisen metsäteollisuuden kanssa ja kehittyy sen mukana. Vuonna 2019 OTSO:n ensimmäinen slogan ”Peto metsässä” sai väistyä uuden, tiiviimmin ajassa kiinni olevan brändikiteytyksen myötä. Tänä päivänä OTSO:n lupaus suomalaisille metsänomistajille on: ”Teemme metsistä menestystarinoita”.

Mainostoimisto Daddyn toteuttama Sadex-kuva

Sadex – brändinkirkastusta koko rahalla, kiitos!

Laadukkaita sadevesijärjestelmiä sekä kattoturva- ja tikastuotteita myyvä Sadex pisti Daddyn notkeuden mukavalla tavalla koetukselle.

Koska yrityksessä oltiin sitä mieltä, ettei brändi ole pelkkää kaunista käärepaperia ja päräyttäviä sloganeita, laitettiin brändin uudistamisen yhteydessä kertarysäyksellä kuntoon myös yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa.

Brändinkirkastusprojektin aikana tahdottiin myös selvittää, miten Sadex oikeassa elämässä kohtaa asiakkaansa ostopolun eri vaiheissa. Siinähän onnistuttiin tietenkin Daddyn luotsaaman palvelumuotoiluprojektin avulla.

Ikaalisten Matkatoimisto – paras tapa vaihtaa vapaalle!

Myös Ikaalisten Matkatoimiston brändi on Daddyn käsialaa. Brändinrakennusprojektin aikana monien tuntemalle matkailuyritykselle luotiin uusi logo, visuaalinen ilme sekä slogan ”Paras tapa vaihtaa vapaalle”.

Kuten niin moneen kertaan on todettu, brändi herää henkiin vasta kun se jalkautetaan kohderyhmänsä keskuuteen. Ikaalisten Matkatoimisto huomataan taatusti, etenkin silloin kun se kuljettaa bussilasteittain matkailijoita riemukkaille lomareissuille. Matkatoimiston bussit on nimittäin teipattu Daddyn ideoimana taatusti huomiota herättävällä tavalla.

Ideapark – sanan ja kuvan symbioosi

Kun kauppakeskuksessa on yli 200 liikettä, kahvilaa ja ravintolaa, asettaa se haasteita myös markkinointiviestinnän ulkoasulle. Daddy rakensi takavuosina Ideaparkin kauppakeskusilmoittelulle yhtenäiset, sanan ja kuvan liitolla hauskasti leikittelevät visuaaliset raamit. Sama visuaalinen ilme vietiin myös Ideaparkin ulkomainontaan. Hykerryttävin osa Ideaparkille tehtyä kokonaiskonseptia oli kineettistä typografiaa mukaileva TV-mainos, jossa niputettiin räpin voimin koko kauppakeskuksen tarjonta 30 sekunnin mittaiseksi tarinaksi.

Onnistunut spotti taipui myös Ideaparkin radio- ja tapahtumamainontaan. Mitä opimme tästä? Suunnittele hyvin, niin hyödyt panostuksestasi ehkä enemmän kuin ennalta arvasitkaan.

Saammeko polkaista
sinutkin käyntiin?

Daddy Finland
Marco Pajari - Partner - Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.