Osuuskauppa KPO:n juuret ulottuvat vuoteen 1905. Kun Suomen vanhimpiin kuuluva alueosuuskauppa täytti 115 vuotta, kutsuttiin Daddyn mukaan kehittämään juhlavuoden aktiviteetteja.
Daddy poimi kikkapussistaan KPO:n strategiaa ja kohderyhmää vastaavia ideoita, joita jatkojalostettiin yhdessä KPO:n markkinointitiimin kanssa. Vaikka koronapandemia aiheutti suunnitelmiin lisähaasteita, onnistuttiin asiakkaita lähestymään ja osallistamaan monin eri tavoin pitkin juhlavuotta.
Asiakas
Osuuskauppa KPO
Tehtävä
Keksikää juhlavuodelle aktiviteetteja
Keinot
Interaktiiviset verkkosisällöt, somesisällöt, animaatiot
Asiakkaita pidettiin brändin parissa viihteellisillä testeillä ja interaktiivisilla bannereilla. Ihmiset saivat mm. tutkailla omaa mahdollista elämäänsä 115 vuotta sitten. Testi aktivoi vuoden 1905 lapsenpäästäjiä, rahvaanrunoilijoita ja köydenpunojia monikymmenkertaisesti KPO:n tavanomaisiin toteutuksiin verrattuna.
Tinder-henkistä ”Kuinka kuuma kokeilija olet” -testiä pyyhkäistiin oikealle vieläkin hanakammin. Hauska testi tavoitti laskennallisesti KPO:n alueen asukkaita vastaavasta määrästä noin 10 %. Ja noin joka neljäs testin nähnyt innostui myös tekemään sen – mikä on bannerimainonnassa huima saavutus!
”Daddyn vahvuutena on kyky kuunnella asiakasta, perehtyä hänen tarpeisiinsa ja tehdä tämän pohjalta mielikuvituksellisia luovia toteutuksia. Luovuudesta huolimatta jalat pysyvät maassa ja fokus tiukasti myös kaupallisissa tavoitteissa, sovituissa budjeteissa ja aikatauluissa. Yhteistyö Daddyn ja oman markkinointitiimimme välillä on mutkatonta, ja toiveisiin reagoidaan nopeasti.
Daddyn kanssa tehdyt toimenpiteet ovat säännönmukaisesti täyttäneet niille asetetut liiketoiminnalliset tavoitteet. Voin suositella varauksetta Daddya jokaiselle osaavaa markkinointikumppania kaipaavalle yritykselle.”
Mikko Keskinen
Viestintä- ja asiakkuuspäällikkö
Osuuskauppa KPO
KPO koukutti kuluttajia uusin tavoin myös esimerkiksi TikTokissa. Supersuositun kruunupyyläisen influensserin #jennifererican tanssivideota Prisman parkkipaikalta on tiiraillut lähes 160 000 silmäparia – ja tykkäyksiäkin on lähes 25 000. Lisäksi Daddy toteutti eri somealustoille animoituja KPO-giffejä, joilla on jo pari miljoonaa katsojaa!
KPO:n strategian yhtenä kulmakivenä on digitaalisuus. Lähdimme konkretisoimaan sitä robotiikan keinoin. KPO hankki Daddyn ehdotuksesta japanilaisen humanoidirobotti Pepperin uudeksi sympaattiseksi asiakaspalvelijaksi. Kerrattuamme Asimovin robotiikan lait kirjoitimme Pepperille useita interaktiopolkuja shoppailijoiden viihdykkeeksi. Pepperin vetämät tietokilpailut ja pikku aktiviteetit synnyttivät KPO:n toimipisteissä monia hauskoja ja mieleenpainuvia asiakaskokemuksia.
Pepperin Prisma-kiertueen oli määrä alkaa juhlavuoden kesäkuussa. Virus viivästytti kiertuetta vuodella. Pepper oli kyllä kunnossa, mutta ihmiskunta ei.
Ruoan verkkokauppamyynti on räjähtänyt KPO:n alueella uusiin lukemiin. Vuonna 2019 saattoi elintarvikkeita tilata yhdestä toimipisteestä, mutta elokuussa 2020 jo kahdeksasta! Asiasta kerrottiin somekanavissa ja myymälöiden infotauluilla mm. lystikkäällä animaatiolla.
Daddy urakoi KPO:n juhlavuodelle näkyvyyttä myös perinteisillä lehti-ilmoituksilla, erilaisilla visualisoinneilla, strategia-animaatioilla ja vaalivuoden materiaaleilla.
© Mainostoimisto Daddy Finland Oy, Satakunnankatu 33 B, 33210 Tampere.
Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, videotuotannot, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.
Alkoiko kiinnostamaan yhteistyö? Ota yhteyttä.