Kuvakerronnan laajempi ulottuvuus

3D-visualisointi

Asioita ei enää tarvitse vääntää rautalangasta, sillä 3D-mallintaminen on tehnyt kuvakerronnasta entistä vetovoimaisempaa. Kolmiulotteiset kuvat voivat olla hykerryttävän tarinallisia, viihdyttäviä tai havainnollisia. Ne kirjaimellisesti lisäävät kerrontaan uusia kuvakulmia.

Mitäs mallinnetaan?

  1. Tilat ja ulottuvuudet
    3D-visualisointi on loistava keino havainnollistaa erilaisia tiloja ja niiden ulottuvuuksia. Esimerkiksi rakennuttajat, kiinteistönvälittäjät, sisustussuunnittelijat ja messurakentajat käyttävät 3D-mallinnettuja kuvia usein omien tuotteidensa ja palveluidensa markkinoinnissa.
  2. Mielikuvituksen tuotteet
    3D on herkullinen tapa kuvata jotain sellaista, mitä ei oikeasti ole edes olemassa. Brändihahmot ja fiktiiviset bränditarinat heräävät 3D-mallinnettuina magneettisesti henkiin kun mielikuvituksen tuotteista tehdään visuaalisen kerronnan avulla aivan oikeaa todellisuutta.
  3. Meemi1_mainostoimisto_Daddy_Tampere_Helsinki
  4. Tuotteet ja tuotantoprosessit
    Tuotteiden ja tuotantoprosessien yksityiskohtien havainnollistaminen tapahtuu näppärästi kolmiulotteisten kuvien avulla. 3D pureutuu tarkkasilmäisesti myös toimintojen pinnan alle, minkä ansiosta niiden moniulotteisuuden ja vaikutussuhteiden kuvaaminen on mahdollista.
  5. Demot ja protot
    Ehkä tuote tai innovaatio on vasta protovaiheessa eikä siitä ole vielä konkretiaa olemassa? Ei hätää, sillä 3D:n avulla vielä syntymättömästä keksinnöstä saadaan tehtyä todellisuutta. Kolmiulotteisten kuvien avulla on mahdollista päästä tekemään myös tuotteen ennakkotestausta ja hyödyntää saatu palaute tuotekehitysprosesissa.

Muutamia esimerkkejä kolmiulotteisesta kuvakerronnasta

3D-kuvitus bussiteippaus Daddy

Silmänlumetta liikenteessä

Hyvän idean teippaaminen ajoneuvon kylkeen maksaa saman kuin tylsänkin.