Persoonallisimmat merkit muistetaan

Brändihahmot

Brändihah­mon käytön on määritel­ty voimis­ta­van mark­ki­noin­tia kolmel­la taval­la: se antaa brändil­le erot­tu­mi­seen tarvit­ta­van iden­ti­tee­tin, samais­tu­mi­seen tarvit­ta­van persoo­nan ja lupaa brändisuh­teel­le jatku­vuut­ta. Brändihahmo tekee sinut yleisöllesi tiettäväksi inhimillisellä tavalla.

Hyvän brändihahmon DNA

  1. Kasvualustana brändistrategia
    Hahmon persoonan, ulkoasun ja symboliikan on vastattava brändistrategiaasi kirjattuja asioita. Siksi onkin tärkeää, että olet tehnyt kotiläksysi hyvin ennen kuin alat kaavailla brändihahmon synnyttämistä.
  2. Uskollinen kumppani
    Hahmo osana bränditarinaa antaa kohderyhmälle lupauksen tulevasta ja pohjustaa yhteiselle matkallenne jatkuvuutta. Brändihahmosuhde ei siis ole yhden yön juttu, vaan parhaimmillaan hahmo kulkee asiakkaasi mukana koko ostopäätöksen harkintaprosessin ajan ja vielä ostotapahtuman jälkeenkin.
  3. Meemi2_mainostoimisto_Daddy_Tampere_Helsinki
  4. Jotain vanhaa, jotain uutta, jotain...
    Onnistunut brändihahmo syntyy yhdistelemällä tuttua ja turvallista uuteen ja ennennäkemättömään. Kaikista mieleenpainuvimmat hahmot ovat sellaisia, jotka ankkuroituvat tiiviisti kohderyhmälle ennestään tuttuihin brändiarvoihin, mutta viestivät niistä kuitenkin uudella ja herättävällä tavalla.
  5. Parrasvaloihin, mars!
    Brändihahmo on vain kaunis kuva niin kauan kuin se herätetään henkiin tarinoidensa päähenkilönä. Ja juuri tarinat ovatkin hahmoissa paras asia – nyt sinulla on punainen lanka, jonka ympärille voit rakentaa jatko-osia bränditarinallesi ilman pyörän keksimistä uudestaan joka kerta.

Brändihahmoja, jotka pääsivät yleisönsä iholle

Brändihahmo Metso Daddy

Brändihahmosta syntyi kultti

Proses­si­kap­tee­ni niitti mainetta ympäri maail­maa Metso Automationin mark­ki­noin­nin keula­ku­va­na.