Asia, johon menestyjät ovat panostaneet huolellisesti
Brändin rakentaminen
Brändiä ei rakenneta yhdessä yössä, vaan tarina herää henkiin vasta kun se tavoittaa yleisönsä ja onnistuu kairautumaan vastaanottajansa ihon alle. Daddy osaa hioa brändistäsi timantin ja kietoa sen käärepaperiin, jonka yleisösi himoitsee päästä kuorimaan auki.
Brändin rakentamisen muistilista
- Etsi osaava ja monilahjakas kumppani
Brändiä ei koskaan voi rakentaa vain logon, typografian tai graafisten elementtien varaan. Menestyneimpien bränditarinoiden synnytys on vaatinut syvällistä taustatyötä, vahvaa strategista markkinointiosaamista ja kilpailukentän tarkkasilmäistä tutkimusta.
- Varaa riittävästi pelimerkkejä
Kyllä, Ferrarit maksavat. Mieti mihin haluat brändisi tulevaisuudessa asemoida ja kalkuloi budjettisi sen mukaan. Brändin rakentaminen on pitkäjänteistä työtä – jos et tee brändiäsi rakennusvaiheen jälkeen yleisöllesi tiettäväksi, miksi edes vaivauduit rakentamaan?
Näin briiffaat mainostoimiston oikein!
- Varaudu lapioimaan
Kun brändistrategia on rakennettu, alkaa suunnitelmallinen ja tavoitteeseesi tehtäävä markkinointityö. Varmista, että olet yleisösi top of mind -listalla koko heidän hankintapäätöksensä kypsyttelyvaiheen ajan, ja tarjoat heille mahdollisuuden ostaa juuri sillä hetkellä kun ostopäätös syntyy.
- Lunasta lupauksesi
Vasta todellinen käyttökokemus herättää brändisi henkiin, joten olethan varmistanut, että brändisi tarjoaa asiakkaallesi juuri sitä, mitä hän on ajatellut ostavansa? Muista vahvistaa asiakkaasi positiivista brändikokemusta vielä senkin jälkeen kun kauppa on jo syntynyt. Kaikki me haluamme kokea tehneemme hyviä valintoja.