Lisää markkinointisi todellisuutta

AR ja VR

Markkinointi on taatusti elämyksellisintä silloin, kun brändisi soluttautuu joko osaksi yleisösi todellisuutta tai vastaavasti päästää yleisösi omaan todellisuuteensa sisään. Lisätty todellisuus (AR) ja virtuaalitodellisuus (VR) avaavat tähän tänä päivänä upeita mahdollisuuksia. 

AR ja VR for dummies

  1. Augmented reality eli lisätty todellisuus
    AR:ssä eli lisätyssä todellisuudessa on kyse virtuaalisten objektien tuomisesta vallitsevaan ympäristöömme. Objektit voivat olla pysäytettyjä tai liikkuvia kuvia, animaatioita tai videoita. Virtuaaliobjektit aktivoituvat joko paikkatiedosta tai ns. trigger-kuvasta, ja niitä pääsee tarkastelemaan omalla mobiililaitteellaan, esimerkiksi älypuhelimella tai tabletilla.
  2. Esimerkkejä augmented reality -toteutuksista
    Suuren yleisön parhaiten tuntema AR-toteutus lienee Pokémon Go -peli, jota on viime vuodet pelattu innokkaasti ympäri maailmaa. Daddy toteutti vastaavaan toimintalogiikkaan perustuvan AR-toteutuksen jo vuosia aikaisemmin, vuonna 2010 Poliisiammattikorkeakoululle.
  3. Meemi4_mainostoimisto_Daddy_Tampere_Helsinki
  4. Virtual reality eli virtuaalitodellisuus
    VR eli virtuaalitodellisuus on maailma, johon pääsee sisään pukemalla päähänsä virtuaalilasit. Kokemuksen elämyksellisyyttä voidaan tukea esimerkiksi reaalimaailman äänillä, liikkeellä ja tuoksuilla, jotka toimivat synkronissa virtuaalitodellisuuden tapahtumien kanssa.
  5. Esimerkkejä virtuaalitodellisuustoteutuksista
    Virtuaalitodellisuus liitetään ehkä ensimmäisenä viihteeseen ja peleihin. Se toimii kuitenkin mainiosti myös esimerkiksi erilaisten palveluiden, tuotteiden ja tilojen esittelyssä. Daddy toteutti vuonna 2017 opetustiloja konseptoivalle Tevellalle VR-maailman, joka mahdollisti vierailun yrityksen suunnittelemissa koululuokkatiloissa.

He ovat laajentaneet todellisuuttaan AR:n ja VR:n avulla

VR virtuaaliluokkahuone Tevella Daddy

Virtuaalinen luokkahuone

Tevellan messuosasto laajeni neliöitään isompiin mittoihin Daddyn ja virtuaalitodellisuuden avulla.