Näytä yhtä hyvältä kuin mitä olet
Yritysilmeet ja graafinen suunnittelu
Ei ole yhdentekevää, miltä brändisi näyttää. Vetovoimainen yritysilme rakentuu taidokkaasti muotoillun liikemerkin tai logon, typografian, graafisten elementtien, värien ja kuvamaailman symbioosista. Brändisi ansaitsee arvoisensa kääreet!
Onnistunut yritysilme on monen asian summa
- Liikemerkki tai logo
Parhaimmat liikemerkit tai logot ovat sellaisia, jotka kiteyttävät brändiytimen selkeästi ymmärrettävään visuaaliseen muotoon. Vaikka merkki olisi vahvasti symbolinen, voi se silti sisältää selkeästi ymmärrettävän tarinan.
- Typografia
Usein unohtuu, että typografia näyttelee äärimmäisen tärkeää roolia yrityksen kokonaisilmeen rakentamisessa. Siksi fonttiperheen valintaan kannattaa panostaa, aivan yhtä lailla kuin esimerkiksi brändikuvien tuotantoon.
- Graafiset elementit
Liikemerkki tai logo tarvitsee tuekseen graafisia elementtejä, jotka omalta osaltaan vievät yritysmielikuvaa haluttuun suuntaan. Elementit ovat heijastuksia brändin visuaalisesta ytimestä ja niiden tärkein tehtävä on säilyttää mielikuva yrityksestä yhtenäisenä ympäristöstä riippumatta.
- Värit
Väreihin liittyy vahvoja tarinoita, ja siksi niiden valitsemiseen kannattaa paneutua huolella. Värikartan rakentamisessa ohjenuorana ovat paitsi yritykseen liitettävät tavoitemielikuvat, myös brändin kulttuurillinen toimintaympäristö ja sen asenteet.
- Kuvamaailma
Kuvapankkien kultakausi on helpottanut brändin visuaalisen maailman rakentamista, mutta samalla myös tasapäistänyt brändejä ja heikentänyt niiden erottuvuutta toisistaan. Daddy vannoo erottuvien brändikuvien nimeen – ja on itsekin sitä mitä saarnaa.