Daddyn referenssejä vuosien varrelta:

Daddy’s recipe for a TV commercial

Take a huge shopping mall. Pick out unique selling points. Throw them in rhyme and stir in some funky tunes. Mix the beat until you feel like shaking what your momma gave you. Add some kinetic typography with a dash of snappy animation. Let it boil for 30 seconds. Voilà.

Serves some 200 stores and an amusement park.

Ideaparkin TV-mainos

Sana tulee liikkeeksi

Case Ideapark video 1

Lähes 200 liikettä, yli kilometri ostos- ja kävelykatua, huvipuisto…Isotkin sanat tuntuvat Ideaparkista puhuttaessa liian pieniltä. Myös perinteinen brändi- tai kohderyhmäkuvasto voi näyttää tv-mainoksessa todellista kävijäkokemusta haaleammalta.

Daddy päätti luottaa liikekaupungin mainonnassa liikkeen voimaan. Sanotaan, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Mutta kuinka kävikään kun sanat pantiin liikkeelle? Ideapar­kin tv-spotin kerronnassa käytettiin kinetic typography -konseptia eli liikegrafiikkana animoitua tekstiä, jota muut animoidut elementit ryydittivät riemukkaasti.

Tv-mainoksen viesti taottiin kutkuttavaan muotoonsa tilaustyönä räätälöidyllä räpäytyksellä ja musiikilla. Keskeiset hyvät syyt saapua Ideaparkiin ladataan katsojan silmille ja korville 30 sekunnissa, sanoja säästämättä ja biitistä tinkimättä. Samalla tempolla Daddy rytmitti myös Ideaparkin radio­mainossarjan, jota käytettiin mm. tapahtumamarkkinoinnissa.

Ideaparkin TV-mainoksen hyväntuulinen tunnelma ja visuaalinen linja jatkuu tunnistettavasti myös kauppakeskuksen taktisissa kampanjaspoteissa.

Daddy on vastuussa myös siitä, miltä Ideapark näyttää sanomalehtien sivuilla. Ilmoituslinjauksen syntyyn voit tutustua täällä.

Ideaparkin uutiset 01
Ideaparkin uutiset 02