#vainruisjutut

Leipätiedotuksessa ja Pro Ruis ry:ssä huomattiin, että osa omilleen muuttavista nuorista jättää lapsuudenkodin ohella taakseen terveet ruokailutottumukset. Valistuskampanjan paikka, totesi Daddy, ja pyöräytti propagandamyllyä. Tuloksena syntyi kursailemattomia käsikirjoituksia, joissa kaksi kämppistä päätyy aina (ruis)napit vastakkain kun on kyse leivästä. Tuotantoyhtiö Karun kuvaamana uunista pullahti neljä rukiin- ja elämänmakuista spottia, joissa nuoret pohtivat suuria kysymyksiä. Vastapariksi toteutettiin tietenkin myös videosarja Leipätiedotuksen ”kukkahattutätien” asiantuntevista vastauksista. Kampanja toteutettiin kohdennettuna sponsoroiduin postauksin sosiaalisen median kanavissa.

Jos sinuakin kiinnostaa pierettääkö ruisleipä tai keksittiinkö se Ruotsissa, tsekkaa Daddyn toteuttamat #vainruisjutut-sivusto. Voit voittaa vuoden leivät (41 kiloa!)!

Asiakas
Leipätiedotus ja Pro Ruis ry

Tehtävä
Viesti nuorille ruisleivästä

Keinot
Valistuskampanja, spotti, somemainonta, kampanjasivusto

Marco Pajari - Partner - Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.