Lanseerauskampanja, jolle avaruuskaan ei ollut rajana

Yle oli lanseeraamassa henkilöstönsä käyttöön maailman ensimmäistä Googlen työkaluihin perustuvaa intranetiä nimeltä Yle+. Daddyn oli luotava lanseerauskampanja, jolla uusi palvelu täräytetään kerralla koko Ylen henkilöstön tietoisuuteen. Hankkeeseen sisältyi pientä lisätwistiä, sillä toimittajat suhtautuvat joskus markkinointiin hieman… no, nihkeästi.

Asiakas
Yle

Tehtävä
Saa oma henkilöstö innostumaan!

Keinot
Lanseerauskampanja, videotuotanto, markkinointimateriaalit

Video kertoo tarttuvaa tarinaa

Daddy kehitti viestin sanansaattajaksi hieman Suomen hauskinta Pirjo Heikkilää muistuttavan Intranautti-hahmon. Hänen aisaparikseen ja reaalimaailmaan maadoittajaksi kutsuttiin Ylen suosikkijuontaja Sean Ricks. Lanseerauskampanja kiteytyi hulvattomassa lyhytelokuvassa. Sen tarina avasi uuden intranetin avainominaisuudet jokaiselle katsojalle – itse päähenkilöstä emme ole niin varmoja…

Wailii Plus, Wailii Plus!

Lanseerauskampanja jatkui muilla materiaaleilla

Intranautti jalkautui lyhytelokuvastaan myös ympäri Ylen toimitiloja. Videon viestejä kertasivat ja korostivat intranetia avaava pieni selviytymisopas, kampanjajuliste ja pöytäständit.

Lanseerauskampanja oli loistava esimerkki siitä, ettei sisäisen tiedottamisen tarvitse olla totista tuputtamista tai paasaamista. Informaatio uppoaa kohteisiinsa usein paremmin hyvällä fiiliksellä ja huumorilla.

Marco Pajari - Partner - Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.