Lanseerauskampanja, jolle avaruuskaan ei ollut rajana

Yle oli muutama vuosi sitten uuden edessä. Se oli lanseeraamassa henkilöstönsä käyttöön intranetiä, joka ensimmäisenä maailmassa pohjasi Googlen työkaluihin.

Ylen uusi intranet sai nimekseen Yle+ ja Daddy puolestaan tehtäväkseen täräyttää uusi palvelu kerralla koko Ylen henkilöstön tietoisuuteen. Lanseerauskampanjan suunnitteluun lisätwistiä toi se, että toimittajien tiedetään toisinaan suhtautuvan markkinointiin hieman… no, nihkeästi.

Asiakas
Yle

Tehtävä
Saa oma henkilöstö innostumaan!

Keinot
Lanseerauskampanja, videotuotanto, markkinointimateriaalit

Video on lyömätön tarinankerronan väline

Sisäisen lanseerauskampanjan sanansaattajaksi synnytettiin Daddyn kätilöimänä kovasti Suomen hauskinta Pirjo Heikkilää muistuttava Intranautti-hahmo. Hahmon aisapariksi ja reaalimaailmaan maadoittajaksi valittiin Ylen suosikkijuontaja Sean Ricks.

Lanseerauskampanjan ytimeksi toteutettiin lyhytelokuva, jonka vaiherikkaan tarinankaaren aikana Ylen henkilökunnalle esiteltiin kaikki uuden intranetin tärkeimmät avainominaisuudet. Se, miten hyvin tarinan päähenkilö itse oli niistä selvillä, jääköön jokaisen katsojan itse päätettäväksi…

Wailii Plus, Wailii Plus!

Videon tarina saa jatkoa markkinointi­materiaaleissa

Intranautti jalkautui lyhytelokuvastaan myös ympäri Ylen toimitiloja. Pieni selviytymisopas, kampanjajuliste ja pöytäständit pitivät huolen, ettei kampanjavideon viesti päässyt pyyhkiytymään mielestä lyhytelokuvan lopputekstien mukana.

Tämä kampanja oli loistava esimerkki siitä, ettei markkinoinnin tarvitse toimiakseen olla tuputtamista tai puuduttavaa paasaamista. Informatiivisuus on mahdollista myös huumorin varjolla, ja usein ehkäpä juurikin se tehokkain tapa viedä viesti perille osoitteeseensa.

Marco Pajari - Partner - Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.