Mikä on sinun hyvä syysi?

A-klinikkasäätiön hallinnoima Päihdelinkki halusi herättää ihmiset miettimään omaa alkoholinkäyttöään ja syitä juomiseensa. Daddyn suunnittelusessioissa syntyi kampanja, joka pohjasi voimakkaasti osallistamiseen ja vuorovaikutukseen.

Asiakas
A-klinikkasäätiö

Tehtävä
Kannusta miettimään nenän valkaisua!

Keinot
Vuorovaikutteinen verkkosivusto, kampanjavideo

Vuorovaikutteinen verkkosivusto

Miksi Jeppe juo? Kampanjan verkkosivustolla tavalliset matti ja maija meikäläiset rohkaistuivat paljastamaan omia ”hyviä syitään” alkoholinkäyttöönsä. Syyt kirjoitettiin sivustolta löytyviin digitaalisten pullojen etiketteihin. Verkkosivustolla kävijät saivat lisäksi luotet­ta­vaa tietoa päihteistä ja saattoivat mm. laskea oman alkoholinkäyttönsä kalorikertymiä.

Satamäärin pysäyttäviä paljastuksia

Päihdelinkin sivustolle kertyi sadoittain syitä juomiseen ja juomattomuuteen. Vastaukset vaihtelivat kepeistä vitsailuista hyvinkin koskettaviin tarinoihin. Kampanja selvästi pysäytti ja houkutteli monia pohtimaan päihdesuhdettaan. Samalla se muistutti, että raskaitakin asioita voidaan käsitellä viihteen varjolla, kun toteutus tehdään oikein.

 

Tero Nappari, Partner, Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.