Mikä on sinun hyvä syysi?

A-klinikkasäätiön hallinnoima Päihdelinkki halusi järjestää kampanjan, jonka puitteissa ihmiset heräteltäisiin miettimään omaa alkoholinkäyttöään ja syitä juomiseensa.

Koska osallistaminen on aina tehokas tapa mennä vastaanottajan ihon alle, Daddy suunnitteli Päihdelinkille kampanjan, joka pohjasi voimakkaasti vuorovaikutukseen. Miksi Jeppe juo? Se todellakin saatiin selville tämän kampanjan aikana.

Asiakas
A-klinikkasäätiö

Tehtävä
Kannusta miettimään nenän valkaisua!

Keinot
Vuorovaikutteinen verkkosivusto, kampanjavideo

Vuorovaikutteinen verkkosivusto

Kampanjan verkkosivustolla aivan tavalliset matti ja maija meikäläiset pääsivät paljastamaan omia hyviä syitään alkoholinkäyttöönsä. Syyt pääsi kirjoittamaan sivustolta löytyviin digitaalisten pullojen etiketteihin.

Mutta ei verkkosivusto suinkaan pelkkää hupailua ollut. Sivus­tol­ta sai luotet­ta­vaa tietoa päihteistä, minkä lisäksi siellä pääsi vapaas­ti kerto­maan omas­ta päihtei­denkäytöstään sekä laskemaan oman alkoholinkäyttönsä kalorikertymiä.

Satamäärin pysäyttäviä paljastuksia

Kampanjan aikana Päihdelinkin sivustolle kertyi syitä juomiseen ja juomattomuuteen sadoittain. Vastaukset vaihtelivat huumorimielellä tehdyistä hyvinkin koskettaviin.

Tämä kampanja sai todennäköisesti monen miettimään omaa suhdettaan alkoholiin. Se muistutti myös siitä, että viihteenkin varjolla voidaan käsitellä raskaita asioita, kunhan toteutus tehdään oikein.

 

Tero Nappari, Partner, Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.