A-klinikkasäätiön hallinnoima Päihdelinkki halusi herättää ihmiset miettimään omaa alkoholinkäyttöään ja syitä juomiseensa. Daddyn suunnittelusessioissa syntyi kampanja, joka pohjasi voimakkaasti osallistamiseen ja vuorovaikutukseen.
Asiakas
A-klinikkasäätiö
Tehtävä
Kannusta miettimään nenän valkaisua!
Keinot
Vuorovaikutteinen verkkosivusto, kampanjavideo
Miksi Jeppe juo? Kampanjan verkkosivustolla tavalliset matti ja maija meikäläiset rohkaistuivat paljastamaan omia ”hyviä syitään” alkoholinkäyttöönsä. Syyt kirjoitettiin sivustolta löytyviin digitaalisten pullojen etiketteihin. Verkkosivustolla kävijät saivat lisäksi luotettavaa tietoa päihteistä ja saattoivat mm. laskea oman alkoholinkäyttönsä kalorikertymiä.
Päihdelinkin sivustolle kertyi sadoittain syitä juomiseen ja juomattomuuteen. Vastaukset vaihtelivat kepeistä vitsailuista hyvinkin koskettaviin tarinoihin. Kampanja selvästi pysäytti ja houkutteli monia pohtimaan päihdesuhdettaan. Samalla se muistutti, että raskaitakin asioita voidaan käsitellä viihteen varjolla, kun toteutus tehdään oikein.
© Bränditoimisto, Digitoimisto, Mainostoimisto – Daddy Finland Oy, Satakunnankatu 33 B, 33210 Tampere.
Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, videotuotannot, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.
Alkoiko kiinnostamaan yhteistyö? Ota yhteyttä.