Painotuotteet – Print is not dead!

Verkossa sykkivien bittien keskelläkin on perinteisellä printillä edelleen painoarvoa markkinointikanavana. Kun idea ja toteutus toimivat, välittää painettu esite, asiakaslehti, käyntikortti tai juliste viestin erinomaisesti.

Daddy pyrkii tälläkin saralla ennen näkemättömiin toteutuksiin. Esimerkiksi DevTrainin, ADA Driven, Bitwisen ja Virven yritys- ja tuote-esitteet toimivat palautteen perusteella myyntitilanteessa kuin lumous. Sopisiko sinunkin brändisi vaihteeksi paperille?

Asiakas
Virve Tuotteet ja Palvelut, ADA Drive, Bitwise, DevTrain

Tehtävä
Suunnittele veret seisauttava painotuote!

Keinot
Yritysesite, tuote-esite, imagoesite

Bitwise – Code That Moves The World

IT-talo Bitwise halusi kosiskella messuilla kumppaneikseen premium-tason autovalmistajia. Daddya pyydettiin suunnittelemaan valloittavaa ja vakuuttavaa messumateriaalia, ja priimaahan siitä pukkasi.

Daddy käsikirjoitti ja suunnitteli oksat pois -esitteen, jossa ei säästelty hopealaminointia, peittovalkoista, nelivärisarjaa, uv-lakkaa tai drip off -lakkaa. Bitwise panosti painotekniseen toteutukseen, koska ymmärsi, että premiumia voi houkutella vain premiumilla. Daddy respects!

Virve – now you see me, now you don’t!

Virve Tuotteet ja Palvelut on usein tilannut Daddylta mieleenpainuvia esitteitä tapahtumiin ja messuille. Erään esitteen ideoinnissa pureuduttiin Virven bisneksen ytimeen eli viestiliikenteen salaamiseen. Paperiin kätkettiin läpinäkyvällä UV-lakalla painettuja salattuja viestejä, jotka sai esiin vasta kylkiäisenä jaetulla UV-lampulla. Tätä printtituotetta ei tarvinnut messuvieraille tuputtaa – sitä tultiin jopa erikseen kyselemään!

Toisella kertaa Daddy tehosti printtiesitteen elämyksellisyyttä augmented realitylla. Ladattavan mobiilisovelluksen avulla lukija saattoi tarkastella Virven kärkituotteita upeina 3D-mallinnoksina!

Virven esitemalli

DevTrain – täyttä höyryä eteenpäin

Ohjelmistotalo DevTrainin brändäysprojekti oli Daddyn historian hauskimpia. Retrohenkiseen junateemaan perustuva brändi-ilme konkretisoitui idean mukaisina painotuotteina.

Brändiuudistuksesta kertova esite pakattiin pahvilaatikkoon pienen junapillin kera – vain vihellys ja DevTrain kiitää avuksesi! Brändi-ilmeestä rakentui tarinallisen visuaalisuuden kautta hykerryttävän jännittävä kokonaisuus. Vetovoimaisuus siivitti DevTrainin bisneksen jopa täysin uusille raiteille osaksi Siili Solutionsia!

ADA Drive – kippis!

Daddyn ADA Drivelle suunnittelema messuesite tarjosi 3D-elämyksen perinteisessä muodossa – ilman lisättyä todellisuutta! Esitteen sisältä paljastui rivistö kolmiulotteisia juomahanoja ja pahviset, oikeaan käyttöön tarkoitetut lasinaluset. Esitteen huurteisen teeman toteutus maksoi maltaita, mutta tulipa siitä myös messujen vetonaula.

Käyntikortti voi olla enemmän kuin pahviläpyskä

Hyvin suunniteltu käyntikortti toimii edelleen mielenkiintoa herättävänä brändin viestikapulana. Virtuaalilentoyhtiö Wingo sai Daddylta kortin, joka muistutti perforointeineen boarding passia. DevTrainin nostalgiseen junateemaan sopi käyntikortiksi jämerä, mutta sympaattinen rei'itetty pahvinen matkalippu. OTSO:n kortti heräsi henkiin augmented reality -teknologialla. Ja koska Daddy itse pyrkii aina asiakkaan ihon alle, ideoitiin oma kortti terävästi rintamerkin muotoon.

Hyvää shittiä
jo vuodesta 2007!

Daddy Finland
Tero Nappari, Partner, Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.