”Tänään ostetaan Halvan maukasta lakritsaa…” Tässäpä brändi, joka on todella ujuttautunut kohderyhmiensä tärykalvoille ja makunystyröille! Tutun jingleklassikon soidessa Daddyynkin iskee aina hillitön lakunhimo. Kerran karkkipussin äärellä syntyikin idea. Jospa kansalaiset saisivat tuunata tutusta viisusta omia, tämän vuosituhannen versioitaan! Halva innostui ideasta – ja kuinkas sitten kävikään…
Asiakas
Halva
Tehtävä
Suunnittele huomiotaherättävä markkinointikampanja!
Keinot
Markkinointikampanja, verkkosivusto, mediasuhdeviestintä
Daddy suunnitteli kampanjan, jonka päämedioiksi valittiin Facebook ja Instagram. Lakuviesti herätti kansan huomion ja sai musikaaliset makeanystävät aktivoitumaan. Halvalle lähetettiin tusinoittain biisiehdotuksia, joiden tyylilajit ylittivät genrerajoja rohkeasti.
Kappaleista parhaat seulottiin finaaliin, jossa yleisö ja Halvan arvovaltainen jury valitsi voittajaksi jyväskyläläisen rap-yhtye Koiranaamojen hauskan esityksen.
Markkinointikampanjan voittajakappaleen voit katsoa ja kuunnella täällä.
Kampanjan saavutti valtamedioissa näkyvyyttä myös mediasuhdeviestinnällä. Lehdistötiedotteessa tempausta taustoittivat historiakatsaus ja alkuperäisen jinglen säveltänyt Kaarlo Kaartinen. Esimerkiksi Helsingin Sanomat julkaisi pian kampanjasta jutun, joka sisälsi tämän musiikin grand old manin haastattelun.
Tässä kampanjassa Daddy hyödynsi myös mediasuhdeviestintää kampanjanäkyvyyden tehostamiseksi.
Yksinkertainen ja tarttuva sävel jää ihmisen mieleen helposti, sillä liian monimutkainen tunnus vaatii paljon keskittymistä. Tämä yhdistettynä riittävään määrään mainoksen toistoja luo mieleenpainuvan melodian.
© Bränditoimisto, Digitoimisto, Mainostoimisto – Daddy Finland Oy, Satakunnankatu 33 B, 33210 Tampere.
Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, videotuotannot, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.
Alkoiko kiinnostamaan yhteistyö? Ota yhteyttä.