Rytmikkään makea markkinointikampanja

”Tänään oste­taan Halvan maukas­ta lakrit­saa…” Tässäpä brändi, joka on todella ujuttautunut kohderyhmiensä tärykalvoille ja makunystyröille! Tutun jingleklassikon soidessa Daddyynkin iskee aina hillitön lakunhimo. Kerran karkkipussin äärellä syntyikin idea. Jospa kansalaiset saisivat tuunata tutusta viisusta omia, tämän vuosituhannen versioitaan! Halva innostui ideasta – ja kuinkas sitten kävikään…

Asiakas
Halva

Tehtävä
Suunnittele huomiotaherättävä markkinointikampanja!

Keinot
Markkinointikampanja, verkkosivusto, mediasuhdeviestintä

Markkinointi toimii, kun se saa liikettä aikaan

Daddy suunnitteli kampanjan, jonka päämedioiksi valittiin Facebook ja Instagram. Lakuviesti herätti kansan huomion ja sai musikaaliset makeanystävät aktivoitumaan. Halvalle lähetettiin tusinoittain biisiehdotuksia, joiden tyylilajit ylittivät genrerajoja rohkeasti.

Kappaleista parhaat seulottiin finaaliin, jossa yleisö ja Halvan arvovaltainen jury valitsi voittajaksi jyväskyläläisen rap-yhtye Koiranaamojen hauskan esityksen.

Markkinointikampanjan voittajakappaleen voit katsoa ja kuunnella täällä.

Mediasuhde­viestintä poiki palstamillimetrejä

Kampanjan saavutti valtamedioissa näkyvyyttä myös mediasuhdeviestinnällä. Lehdistötiedotteessa tempausta taustoittivat historiakatsaus ja alkuperäisen jinglen säveltänyt Kaarlo Kaartinen. Esimerkiksi Helsingin Sanomat julkaisi pian kampanjasta jutun, joka sisälsi tämän musiikin grand old manin haastattelun.

Tässä kampanjassa Daddy hyödynsi myös mediasuhdeviestintää kampanjanäkyvyyden tehostamiseksi.

Yksinkertainen ja tarttuva sävel jää ihmisen mieleen helposti, sillä liian monimutkainen tunnus vaatii paljon keskittymistä. Tämä yhdistettynä riittävään määrään mainoksen toistoja luo mieleenpainuvan melodian.

- Kaarlo Kaartinen, alkuperäisen Halva-jinglen säveltäjä
Marco Pajari - Partner - Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.