Yritysilme tekee brändistä näkyvän

Yritysilme on brändinrakennuksen ensimmäinen visuaalinen virstanpylväs.  Visuaalinen ilme on osa yrityksen kokonaisidentiteettiä ja se tukee vahvasti yrityksen strategisia suuntauksia brändin kehittämisessä. Visuaalisen ilmeen muodostavat nimi, logo, fontti, värit ja slogan. Näitä elementtejä yrityksen tulisi käyttää johdonmukaisesti läpi liiketoiminnan.

Daddy suunnittelee yritysilmeitä kaiken kokoisille yrityksille, ja yrityksen lähtötilanteesta tai tavoitteista riippuen ilmettä lähdetään toteuttamaan joko syvällisen workshop-prosessin tai kevyen briiffivaiheen jälkeen.

Mikäli brändi tahdotaan singota tähtiin, on brändi-workshop paras tapa lähteä selvittämään synnytettävän brändin positiota ja kilpailuvaltteja. Jos tavoitteena sen sijaan on rakentaa pelkästään katseita keräävä brändikääre, voi riittää että briiffivaihe viedään läpi kevyemmin keskustelemalla.

Asiakas
Lukuisia

Tehtävä
Suunnittele meille katseita keräävä brändikääre!

Keinot
Yritysilmeen suunnittelu, logosuunnittelu, sloganin suunnittelu

Yrityksen visuaalisen identiteetin suunnittelu ja toteutus

Yritysilme koostuu logosta, värimaailmasta, typografiasta, graafisista elementeistä ja usein myös sloganista. Workshop- tai briiffivaiheen jälkeen alkaa hahmottua se, millainen yritysidentiteetin tulisi olla, jotta se palvelisi markkinoijan tavoitteita parhaiten. Koska jokaisen suunnittelijan käsiala on erilainen, on tärkeää varmistaa, että projektiin kiinnitetään juuri siihen parhaiten soveltuva suunnittelija.

Yritysilmeen jalkauttaminen markkinointimateriaaleihin

Uusi yritysilme herätetään yleensä aivan ensimmäiseksi henkiin yrityksen perusmateriaaleissa, kuten käyntikorteissa, lomakkeistoissa tai presentaatiomateriaaleissa. Näissäkään ei kannata tyytyä tavanomaiseen, sillä kekseliäästi suunniteltu käyntikortti tai yrityspresentaatio on avainasemassa positiivisen ensivaikutelman rakentamisessa.

Daddyn tiimi on tyytyväinen silloin, kun asiakas raportoi kuulleensa yleisönsä huokailevan ihastuksesta tuiki tärkeässä ensimmäisessä tapaamisessa.

Brändikuvien merkitystä ei voi liikaa korostaa

Daddy tekee tiivistä yhteistyötä brändinrakennuksen maailmanlaajuisen ammattilaisverkoston kanssa. Tästä verkostosta värvätään oikeanlaista lisäsuunnitteluvoimaa in house -suunnittelutiimin tueksi, jos siitä arvellaan olevan hyötyä parhaan lopputuloksen varmistamiseksi.

Daddy on koko ikänsä julistanut sitä, miten tärkeitä uniikit ja brändin arvoja oikealla tavalla viestivät kuvat brändinrakennuksessa ovat. Siksi ne ovat investointi, jota kannattaa tosissaan harkita brändin kivijalan rakennusvaiheessa.

Vaikka brändikuvan tai -kuvasarjan tuotanto vaatiikin budjettia, tulee se pitkällä tähtäimellä monesti kustannustehokkaammaksi kuin kuvapankkikuvien käyttö. Sen lisäksi, että omat brändikuvat varmistavat erottuvuuden, oikein rakennettuina ne taipuvat myös moneen käyttöön. Tästä ei kannata ruveta säästelemään!

Silmää komeudelle jo vuodesta 2007.

Luodaan uusi brändi - mainostoimisto Tampere - Daddy Finland
Tero Nappari, Partner, Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.