Miksi et tekisi asiantuntijuuttasi näkyväksi?

Sisältö­markkinointi = päivän sana

Sisältömarkkinointi on olennainen osa yhä useamman Daddyn asiakkaan markkinointityökalupakkia. Eikä ihme. Tietoa haetaan Googlen syövereistä koko ajan ahkerammin, ja mikäpä sen oivallisempi tapa lähteä kipuamaan hakutuloksissa ylöspäin kuin omien, taitavasti hakukoneoptimoitujen verkkosisältöjen avulla.

Daddyn kynä on sauhunnut sisällöntuotantoa useille eri toimialoille jo vuosien ajan. Erilaisia teema- ja asiantuntija-artikkeleita, asiakastarinoita, infografiikoita ja käyttäjäkokemuksia ovat päässyt tavaamaan tuhannet asiakkaidemme asiakkaiden silmäparit.

Asiakas
Coronaria Uniklinikka, OTSO Metsäpalvelut, Nomai, PAP Group

Tehtävä
Tee meistä verkossa oman alamme asiantuntija-auktoriteetti!

Keinot
Sisältömarkkinointi, sisällöntuotanto, markkinoinnin automaatio, inbound-markkinointi

Parrasvaloihin, mars!

SEO:

Tämä on koko sisältömarkkinoinnin paras juttu. Kun sisällöt tuotetaan hakukoneoptimoidusti, alkaa Google palkita siitä hyvillä listaustuloksilla.

SEM:

Markkinointia hätähousuille. Jos tuloksia ei ole aikaa jäädä odottelemaan, saadaan kohderyhmä tehokkaasti kiinni display-mainonnalla.

SEA:

Näkyvyyttä tiedonjanoisille. Avainsanamainonnalla oman näkyvyytensä voi varmistaa silloin, kun kohderyhmä etsii oma-aloitteisesti tietoa.

Coronaria Uniklinikan sisältömarkkinointi

Coronaria Uniklinikalla (entinen Oivauni) oli sisältömarkkinoinnin toimenpiteiden aloittamiselle erityisen vakuuttava pohja, sillä yksi yrityksen luotseista on maailman johtava unitutkija, dosentti Henri Tuomilehto.

Oivauni aloitti sisältömarkkinoinnin vuonna 2017 ja on sen jälkeen julkaissut verkkosivustollaan kymmenittäin, Daddyn tuottamia erilaisia uneen ja unihäiriöihin liittyviä sisältömarkkinointiartikkeleita. Artikkeleiden aiheet ovat toisinaan olleet hyvinkin henkilökohtaisia ja herättäviä. On käsitelty muun muassa unen yhteyttä ihmisen seksuaalisuuteen, mielenterveyteen sekä yleiseen suoriutumiseen työssä ja ihmissuhteissa.

Coronaria Uniklinikan artikkelisisällöt ovat löytäneet lukijansa muun muassa some-postausten, uutiskirjeiden sekä markkinoinnin automaation välityksellä.

Clap your hands
and say: ”I believe
in brands!”

-Tinker Bell

Daddy Finland

PAP:n sisältömarkkinointi

PAP Group on paloturvallisuusratkaisujen suunnittelun edelläkävijä, jonka innovaatioista hyötyvät monet käyttökohteet. Vuonna 2018 PAP halusi kantaa kortensa kekoon arvorakennusten suojelemiseksi tuhopoltoilta ja pyysi Daddyä toteuttamaan kirkoille suunnatun paloturvallisuuskampanjan. Osana kampanjaa Daddy tuotti PAP:lle myös sisältömarkkinointisisältöjä asiantuntija-artikkeleiden ja asiakastarinoiden muodossa.

Kirkkokampanjan jälkeen PAP on jatkanut sisältömarkkinointiaan esittelemällä verkkosivustollaan muita, varsin vaikuttavia referenssikohteitaan Daddyn tuottamien artikkeleiden välityksellä.

OTSO:n sisältömarkkinointi

OTSO Metsäpalvelut ryhtyi tekemään sisältömarkkinointia, koska se halusi tarjota asiakaskunnalleen säännöllisesti metsänhoitoon liittyvää hyötysisältöä, kuten asiantuntija-artikkeleita ja asiakastarinoita.

Daddy rakensi OTSO:lle sisältömarkkinointisuunnitelman, joka otti kantaa muun muassa sisältöjen kohderyhmiin, aiheisiin, julkaisukanaviin, konversiotavoitteisiin, mainontaan sekä julkaisupäivämääriin.

OTSO on tehnyt sisältömarkkinointia vuodesta 2017 alkaen. Tuoreet sisällöt se lähettää säännöllisesti uutiskirjeessä asiakkaidensa luettavaksi, ja kirjeiden korkeista avausprosenteista päätellen ne on otettu ilomielin vastaan.

Nomain sisältömarkkinointi

Nomai-kuukupin erottaa kilpailijoistaan se, että tuotteen kehitys perustuu lääketieteelliseen osaamiseen ja naisen anatomian tuntemukseen. Nomai halusi lähteä alleviivaamaan näitä argumentteja sisältömarkkinointitoimilla, joiden puitteissa Nomain kohderyhmät saisivat luettavakseen erilaisia naisterveyteen liittyviä artikkelisisältöjä.

Daddy tuotti artikkelit Nomain perustajan, gynekologi Nonna Heiskasen haastattelujen pohjalta. Sisällöntuotannon suunnittelussa käytettiin ohjenuorana kohderyhmän kiinnostuksen kohteita, ja sisältöjä kirjoitettiin muun muassa sellaisista aiheista kuin endometrioosi, hiivatulehdus, ferritiini ja ehkäisy.

Sisällöntuotannon tavoitteena oli rakentaa Nomaista mielikuvaa naisterveyden asiantuntijana sekä nostaa tuore brändi mahdollisimman nopeasti kärkisijoille Googlen hakutuloksissa. Näissä onnistuttiin, nyt yhä useampi nainen voi valita kuukautissuojansa vaihtoehdoista, joiden joukossa on myös Nomai-kuukuppi.

Tutustu Nomain sisältömarkkinointiin, brändinrakennukseen ja lanseeraukseen.

Tero Nappari, Partner, Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.