Sisältömarkkinointi syventää suhdetta asiakkaisiin

Sisältömarkkinointi kuuluu syystäkin yhä useamman markkinointiprojektin työkalupakkiin. Kaikki tiet vievät nykyään Googleen, joten hakutuloksissa kannattaa tietenkin pyrkiä ylöspäin omien, huolella hakukoneoptimoitujen verkkosisältöjen avulla.

Daddyn kynä on sauhunnut sisällöntuotantoa eri toimialoille jo vuosien ajan. Sinun sisältöjesi muodot voivat vaihdella tarpeen mukaan asiakastarinoista asiantuntija-artikkeleihin, vinkkeihin ja viihteellisempiinkin materiaaleihin.

Asiakas
Coronaria Uniklinikka, OTSO Metsäpalvelut, Nomai, PAP Group

Tehtävä
Tee meistä verkossa oman alamme asiantuntija-auktoriteetti!

Keinot
Sisältömarkkinointi, sisällöntuotanto, markkinoinnin automaatio, inbound-markkinointi

Parrasvaloihin, mars!

SEO:

Tämä on koko sisältömarkkinoinnin paras juttu. Kun sisällöt tuotetaan hakukoneoptimoidusti, alkaa Google palkita siitä hyvillä listaustuloksilla.

SEM:

Markkinointia hätähousuille. Jos tuloksia ei ole aikaa jäädä odottelemaan, saadaan kohderyhmä tehokkaasti kiinni display-mainonnalla.

SEA:

Näkyvyyttä tiedonjanoisille. Avainsanamainonnalla oman näkyvyytensä voi varmistaa silloin, kun kohderyhmä etsii oma-aloitteisesti tietoa.

Coronaria Uniklinikan sisältömarkkinointi

Coronaria Uniklinikalla (entinen Oivauni) oli sisällöntuotantoon vakuuttava pohja, sillä yrityksen luotseihin kuuluu maailman johtava unitutkija, dosentti Henri Tuomilehto.

Vuodesta 2017 alkaen yrityksen verkkosivuilla on julkaistu kymmenittäin Daddyn tuottamia uneen ja unihäiriöihin liittyviä artikkeleita. Usein uni yhdistyy kiinnostavasti hyvinkin henkilökohtaisiin teemoihin, kuten seksuaalisuuteen, mielenterveyteen, työhön ja ihmissuhteisiin. Artikkelit ovat löytäneet lukijansa muun muassa somepostausten, uutiskirjeiden sekä markkinoinnin automaation välityksellä.

Clap your hands
and say: ”I believe
in brands!”

-Tinker Bell

Daddy Finland

PAP:n tarjoaa tiukkaa turvallisuustietoa

PAP Group on edelläkävijä monipuolisissa paloturvallisuusratkaisuissa. Vuonna 2018 yritys halusi nostaa keskusteluun arvorakennusten suojelemisen tuhopoltoilta. Daddy suunnitteli kirkoille suunnatun kampanjan, johon sisältyi myös asiantuntija-artikkeleita ja asiakastarinoita. Sittemmin PAP on jatkanut sisältömarkkinointia vaikuttavien referenssikohteidensa esittelyillä, jotka nekin on kirjoitettu Daddyn terävällä kynällä.

Daddy suunnitteli askelmerkit OTSO:n sisältömarkkinointiin

OTSO Metsäpalvelut halusi tarjota asiakkailleen säännöllisesti metsänhoitoon liittyvää hyötysisältöä, kuten asiantuntija-artikkeleita ja asiakastarinoita. Sisältömarkkinointi käynnistettiin Daddyn suunnitelmalla, jossa määriteltiin mm. sisältöjen kohderyhmät, aiheet, julkaisukanavat, konversiotavoitteet, mainonta ja julkaisuajankohdat. OTSO:n asiakkaat saavat tuoreet julkaisut säännöllisesti uutiskirjeessä luettavakseen, ja kirjeiden korkeista avausprosenteista päätellen laadukas sisältö otetaan ilomielin vastaan.

Taustaa OTSO:n syntymisestä.

Nomain sisältömarkkinointi

Nomai-kuukupin taustalla on vahva lääketieteellinen ja anatominen osaaminen. Yritys päätti tuoda näitä argumentteja esiin kohderyhmille suunnatuilla naisterveyteen liittyvillä artikkeleilla.

Daddy tuotti artikkelit Nomain perustajan, gynekologi Nonna Heiskasen haastattelujen pohjalta. Sisällöt suunniteltiin vastaamaan asiakaskunnan kiinnostuksen kohteita, joten aiheena olivat muun muassa endometrioosi, hiivatulehdus, ferritiini ja ehkäisy.

Sisältömarkkinoinnilla luotiin Nomaille tunnettuutta naisterveyden asiantuntijana ja nostettiin tuore brändi Googlen hakutulosten kärkisijoille. Niinpä yhä useampi nainen löytää nyt kuukautissuojakseen ympäristöystävällisen ja laadukkaan Nomai-kuukupin.

Tutustu Nomain sisältömarkkinointiin, brändinrakennukseen ja lanseeraukseen.

Tero Nappari, Partner, Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.