Brändin rakentaminen, verkkosivusto ja sisältömarkkinointia

Daddy ja OTSO paiskasivat ensimmäisen kerran tassua jo vuonna 2013. Asiakas oli irtautumassa Suomen Metsäkeskuksesta omaksi liiketoimintayhtiökseen ja tarvitsi brändi-identiteetin, joka erottuisi toimialalla edukseen.

Onnistuneesta ensiprojektista alkoi edelleen jatkuva yhteistyö, joka ulottuu nykyisin myös sisältömarkkinointiin mm. erilaisten teema- ja asiantuntija-artikkeleiden sekä asiakastarinoiden muodossa.

Asiakas
OTSO Metsäpalvelut

Tehtävä
Brändää ja markkinoi täysin uudella tavalla!

Keinot
Brändin rakentaminen, verkkosivusto, markkinointi, sisältömarkkinointi

Brändin rakenta­minen kuin suoraan oppikirjasta

Brändäysprojekti toteutettiin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Asiakas paneutui briiffaukseen huolella ja toimitti Daddylle kaikki tarvittavat toimiala- ja kohderyhmätiedot. Brändin olemusta seulottiin esiin workshopeissa sekä johtoryhmän että asiakaspalvelijoiden kanssa. Välillä kuultiin ansioituneen tutkijan näkemyksiä toimialan nykytilasta ja tulevaisuudesta. Daddy analysoi kaiken taustatiedon ja otti tähtäimeensä asiakkaan toiveen: ”Haluamme nyt jotain ihan uutta ja erilaista. Sellaista mitä ei toimialalla ole aikaisemmin nähty.”

OTSO Metsäpalvelut -ilmoitus, AR-toteutus printti-ilmoituksen sisällä

Asiakkaan visiona oli olla ”metsäpalveluiden uudistaja ja positiivinen yllättäjä”. Daddy päätti mennä kerrankin metsään oikein kunnolla. Brändi nimettiin metsän kuninkaan mukaan OTSO:ksi ja asiakaslupaus kiteytettiin muotoon ”Peto metsässä”. Yrityksen liiketoimintastrategian uudistuessa vuonna 2019 slogan päivitettiin muotoon ”Teemme metsistä menestystarinoita”.

OTSO:n visuaaliseen identiteettiin tuotiin toimialalle uudenlaista rohkeutta, mutta myös helposti lähestyttävää lämminhenkisyyttä ja hyväntuulisuutta.

Rajoja rikkovaa markkinointia

Kun brändin peruspalikat oli kasattu, ryhtyi OTSO valtaamaan reviiriään toimialalla. Sen kotipesäksi suunniteltiin uusi webbisivusto ja viestinviejäksi tv-, radio- ja lehtimainontaa sekä esitemateriaalia. Vuosien aikana Daddy on luonut OTSO:lle myös wau-kategoriaa edustavia messuosastoja, maailman ensimmäisen sahasinfonian sekä hauskan augmented reality -sovelluksen.

Verkkosivusto, joka elää ajassa

Mesikämmenkin tietää, että bittimaailma uudistuu vikkelästi ja hyvätkin verkkosivustot vanhentuvat vuosien myötä. Pitääkseen palvelunsa ajan hermolla päätti OTSO vuonna 2019 päivittää omat sivunsa perusteellisesti. Tälläkin kertaa sivuston sisällöstä ja visuaalisesti ilmeestä vastasi luottokumppani Daddy.

Tero Nappari, Partner, Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.