Nomai

Simply superb, period.

No nyt oli naisellinen brändin­rakennus­projekti!

Kuluttajat kiinnittävät päivittäisissä valinnoissaan yhä enemmän huomiota ympäristöasioihin ja vastuullisuuteen – myös silloin, kun kyseessä on naisterveys.

Nomai päätti tuoda markkinoille keväällä 2019 uudenlaisen, gynekologin suunnitteleman kestokuukautissuojan, jonka brändin rakentamiseen, lanseeraukseen ja sisältömarkkinointiin se pyysi Daddyltä apua.

Daddy otti uuden kuukupin brändinrakennushankkeen sydämen asiakseen ja osallistui tuotteen synnytykseen heti sen tuotekehitysvaiheesta alkaen.

Asiakas
Nomai

Tehtävä
Brändää ja lanseeraa kuukuppi!

Keinot
Brändin rakentaminen, lanseerausmarkkinointi, verkkosivusto, sisältömarkkinointi 

Rakenna brändi, joka on yksinkertaisesti ylivoimainen!

Nomai on markkinoiden ainoa gynekologin suunnittelema kuukuppi. Tuotesuunnittelijoiden lääketieteellinen osaaminen näkyy kuukupin ainutlaatuisena naisen anatomiaa mukailevana muotoiluna sekä sen ylivoimaisena käyttömukavuutena. Daddy kiteytti Nomain vertaansa vailla olevat ominaisuudet sloganeiksi ”Yksinkertaisesti ylivoimainen” sekä “Simply superb, period.” Kuukupin visuaalinen ilmiasu suunniteltiin korkeaa laatua ja designiä henkiväksi.

Verkkosivusto täynnä tietoa naisterveydestä

Nomain tärkein markkinointikanava on brändin verkkosivusto, joka toimii myös verkkokauppana. Sivuston suunnittelussa oleellisimpia ohjenuoria olivat selkeä käyttökokemus, ostamisen helppous ja kiinnostava sisältö. Näiden lisäksi merkittävässä roolissa oli verkkosivustosisällön hakukoneoptimointi, jolla haluttiin varmistaa sivuston hyvä orgaaninen löydettävyys.

Lanseeraus­markki­noinnilla suuren yleisön tietoisuuteen

Nomain lanseerausmarkkinointi päätettiin toteuttaa kokonaisuudessaan sosiaalisen median kanavissa sekä Googlen maksetulla mainonnalla. Lisäksi naisellista ilosanomaa kutsuttiin julistamaan some-influenssereita kuten Lotta Harala, Anne Kukkohovi ja laulaja-lauluntekijä Ilta.

Sisältömarkkinointia, josta Googlekin tykkäsi

Oleellinen osa Nomain lanseerausta oli sisältömarkkinointi, jota lähdettiin toteuttamaan Daddyn rakentaman systemaattisen sisältömarkkinointisuunnitelman mukaisesti. Käytännössä suunnitelma piti sisällään viikoittain Nomain verkkosivustolla julkaistuja naisterveyttä käsitteleviä artikkeleita, tuotejuttuja sekä käyttäjäkokemuksia. Sivustolla julkaistut tuoreet sisällöt nostettiin julkaisuhetkellä esiin myös Nomain some-kanavissa, millä sivustolle saatiin ohjattua ilahduttavasti liikennettä.

Nomain sivusto listautuu tänä päivänä Googlessa paraatipaikoille onnistuneen hakukoneoptimoinnin sekä oikein rakennetun sisältömarkkinoinnin ansiosta.

Kokeile sinäkin!

Nomai-kuukuppi on suomalaisen gynekologin suunnittelema ja Suomessa valmistettu. Kupin tuotekehitys perustuu vahvaan lääketieteelliseen osaamiseen, mikä tekee siitä käytössä laadukkaan, luotettavan ja miellyttävän kuukautissuojavaihtoehdon. Kaikista parasta Nomaissa kuitenkin on, että sen käyttäminen on palvelus itsesi lisäksi myös ympäristölle.

Tervemenoa ostoksille!

Tero Nappari, Partner, Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.