Augmented reality lisää tarinan todellisuutta

Daddyllä todellisuuskin on toisenlaista. Augmented reality -kampanjoita nimittäin suunniteltiin Daddyn päämajalla jo kauan ennen kuin suuri yleisö alkoi jahdata pokemoneja tai rakennella puhelimiinsa pahvisia virtuaalisilmikoita.

Ensimmäisen augmented reality -kampanjansa Daddy tuotti vuonna 2010 Poliisiammattikorkeakoululle, ja sen jälkeen todellisuuden tuolle puolen ovat markkinoinnissaan Daddyn avustamina kurkottaneet muun muassa OTSO Metsäpalvelut, Anvia Oyj sekä Virve Tuotteet ja Palvelut.

Asiakas
Poliisiammattikorkeakoulu, OTSO, Anvia, Virve Tuotteet ja Palvelut

Tehtävä
Tee markkinoinnista elämyksellisempää!

Keinot
Augmented reality (AR) eli lisätty todellisuus

 

OTSO – näitkö jo nallen?

Daddy suunnitteli OTSO:lle augmented reality -konseptin, joka herätti yrityksen käyntikortit ja ilmoitukset henkiin sekä antoi messuilla OTSO:n ystäville mahdollisuuden päästä paiskaamaan tassua virtuaalinallen kanssa. Messujen AR-konsepti oli sellainen menestys, että se päätettiin valjastaa messujen vetonaulaksi useampanakin vuonna. Kustannustehokasta, eikö totta?

Polamk – sinustako sinivuokko?

Daddyn Poliisiammattikorkeakoululle konseptoima AR-sovellus oli kaupunkiseikkailu, jonka ideana oli etsiä kolaripaikalta karannut epäilty kaupungin kaduilta. Palkintona pelissä pärjänneille oli pollea poseeraus virtuaaliseen poliisiunivormuun sonnustautuneena. Newyorkilaisen Goldrun-startupin kanssa toteutettua peliä pelasivat vuonna 2010 iPhone-puhelimien omistajat Helsingissä, Turussa ja Tampereella.

Kuulostaako vähän samanlaiselta kuin vuonna 2016 julkaistu Pokémon GO? Kyllä, toisinaan teemme töitä hieman etukenossa.

Virve – kaikin puolin komeita käsiradioita!

Turvallisuusviestintään tarkoitettuja järjestelmiä suunnitteleva Virve Tuotteet ja Palvelut on ymmärtänyt, että esitekin voi olla elämyksellinen jos se sisältää hyvän idean. Daddy on suunnitellut Virvelle vuosien saatossa useammankin päräyttävän painotuotteen, joista yhteen lisäruuvia haettiin augmented realitystä.

Ensisilmäyksellä esite näytti vain tavalliselta, daddymäisen upealta taitolta. AR-sovelluksen läpi esitteen sivujen lehteileminen kuitenkin paljasti siitä aivan uuden ulottuvuuden. Jokaisesta esitteessä esitellystä Virven päätuotteesta nimittäin avautui sovelluksen läpi nähtäväksi fotorealistinen 3D-kuva, joka mahdollisti tuotteen yksityiskohtien tarkastelemisen kolmiulotteisesti.

Anvia – silkkaa säästöä!

Anvian tuoteilmoittelu vietiin Daddyn toimesta astetta elämyksellisemmälle tasolle. Salaiset hinnat -kampanjan aikana kuluttajilla oli mahdollisuus metsästää itselleen huikeita tuotetarjouksia ja säästää siten suorastaan sievoisia summia augmented realityn avulla.

Tätä kampanjaa varten pyörää ei tarvinnut keksiä uudestaan, vaan salaisiin hintoihin pääsi kiinni lataamalla puhelimeensa jo olemassa olevan, ilmaisen Layar-sovelluksen.

Isän kädestä.
Muistaaksemme
jo vuodesta 2007!

Daddy Finland
Marco Pajari - Partner - Daddy Finland Oy

© Dadvertising from Tampere and Helsinki since 2007.
Brändin rakentaminen, yritysilmeet, verkkosivustot, sisältömarkkinointi, brändihahmot, painotuotteet, augmented reality.